اثربخشی کاندوم زنانه در پیشگیری از اچ‌آی‌وی و عفونت‌های مقاربتی: مروری سیستماتیک و متاآنالیز

يکشنبه 5 دی 1400
16:58
سمیرا خدمتی

اثربخشی کاندوم‌های زنانه برای پیشگیری از HIV و عفونت‌های مقاربتی (STIs) هنوز قطعی نیست. ما اثرات کاندوم‌های زنانه را در ابتلا به HIV و STI بررسی کردیم.


مواد و روش ها

ما در اکتبر 2018 چهار پایگاه داده، دو دفتر ثبت آزمایشی و فهرست مرجع انتشارات مربوطه را جست‌وجو کردیم و جستجوی خود را در فوریه 2020 به‌روزرسانی کردیم. خروجی جستجو را غربال کردیم، واجد شرایط بودن مطالعه را ارزیابی کردیم، و داده‌ها را به صورت تکراری استخراج کردیم. حل اختلافات از طریق بحث ما حجم نمونه موثر کارآزمایی‌های تصادفی‌سازی شده خوشه‌ای را با استفاده از ضریب همبستگی درون خوشه‌ای 0/03 محاسبه کردیم. داده های مطالعات مشابه در یک متاآنالیز ترکیب شدند. ما یک تجزیه و تحلیل غیر حقارت کاندوم های جدید نسبت به کاندوم های موجود در بازار را با استفاده از حاشیه غیر حقارت 3 درصد انجام دادیم. ما قطعیت شواهد را با استفاده از GRADE ارزیابی کردیم.فروش قیمت کاندوم زنانه

نتایج

ما پانزده مطالعه را روی 6921 زن وارد کردیم. ما دریافتیم که کاندوم‌های زنانه پلی‌اورتان (FC1) به همراه کاندوم‌های مردانه ممکن است به اندازه کاندوم‌های مردانه در کاهش ابتلا به HIV مؤثر باشند (1 کارآزمایی، n = 149 زن، RR 0.07، 95% CI: 0.00-1.38؛ شواهد با قطعیت پایین). با این حال، استفاده از کاندوم مردانه FC1 به علاوه در کاهش ابتلا به سوزاک نسبت به کاندوم مردانه به تنهایی برتری دارد (2 کارآزمایی، n = 790، RR 0.59، 95% CI 0.41-0.86؛ شواهد با قطعیت بالا) و کلامیدیا (2 کارآزمایی، 2 کارآزمایی) n = 790، RR 0.67، 95% CI 0.47-0.94؛ شواهد با قطعیت بالا). عوارض جانبی و میزان شکست FC1 بسیار کم بود و در طول پیگیری کاهش یافت. اگرچه عملکرد کاندوم‌های زنانه جدیدتر (Woman’s، Cupid، Pheonurse، Velvet و Reddy) ممکن است کمتر از FC2 باشد، هیچ مطالعه‌ای در دسترس برای ارزیابی کارایی آن‌ها در پیشگیری از HIV و STI وجود ندارد.


نتیجه

استفاده از کاندوم زنانه به علاوه مردانه فقط در پیشگیری از بیماری های مقاربتی موثرتر از استفاده از کاندوم مردانه است و ممکن است به اندازه کاندوم مردانه فقط در پیشگیری از HIV موثر باشد. نیاز به مطالعات خوب انجام شده برای ارزیابی اثرات کاندوم های جدید زنانه بر HIV و STI وجود دارد.

عکس کاندوم زنانه قیمت


کاندوم زنانه خرید


خرید کاندوم زنانه


کاندوم زنانه دیجی کالا


قیمت کاندوم زنانه


کاندوم زنانه قیمت


فروش قیمت کاندوم زنانه


کاندوم زنانه


کاندوم بانوان


فروش کاندوم زنانه


خرید پستی کاندوم زنانه


كاندوم زنانه


كاندوم نسائي


خريد كاندوم زنانه


مدل کاندوم زنانه


کاندم زنانه


کاندوم زنانه از کجا بخریم


کاندوم دخترانه


گذاشتن کاندوم عکس کاندوم زنانه قیمت


کاندوم‌زنانه


كوندوم نسائي


کاندوم زنان


کاندوم زنونه


کاندوم دخترونه


کاندوم‌ زنانه


کاندم‌زنانه


کاندوم های زنانه


کاندوم دختر


کاندوم زن


کاندوم.زنانه


کاندون زنانه


[ بازدید : 16 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به معرفی بهترین برندهای لوازم آرایشی و بهداشتی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]