کاپ قاعدگی چیست و از آن چه مزایا و معایبی استفاده می کند؟

سه شنبه 18 خرداد 1400
18:34
سمیرا خدمتی

شاید تاکنون درباره کاپ قاعدگی یا فنجان قاعدگی شنیده باشید. این وسیله بهداشتی برای جمع آوری خون قاضی در بانوان طراحی شده است و مصرف آن به دلیل صرف داشتن و سازگار بودن با محیط زیست در سراسر دنیا رو به افزایش است.


کاپ قاعدگی چیست و از آن چه مزایا و معایبی استفاده می کند؟

کاپ قاعدگی چیست؟

کاپ قاعدگی یک فنجان کوچک و بسیار انعطاف پذیر است که از سیلیکون یا لاتکس ساخته شده است. این ابزار برعکس تامپون یا پد برای جایزه گرفتن خون ، آن را جمع آوری کند. فنجان قاعدگی یک بار مصرف نیست و توانایی آن را سالیان سال از آن استفاده کرد.قیمت فنجان قاعدگی



اولین فنجان قاعدگی برای استفاده در سال 1987 ساخته شد ، ولی در حال حاضر در ایالات متحده استفاده از آن رو به گسترش است. از آن زمان ، چند نوع کاپ قاعدگی از مواد مختلف مثل لاستیک تا سیلیکون ساخته شده است. به طور کلی تبلیغات برای کاپ قاعدگی بسیار کم و اکثر بانوانی است که از آنها استفاده می کنند ، بیشتر از طریق اینترنت یا به دیگران در صورت شناسایی دیگر.


این وسیله از نظر اقتصادی به صرفه است چون قابل شستشو است. از یک فنجان قاعدگی تا ده سال توان استفاده کرد و این به معنای حداقل برای نوار بهداشتی و تامپون است.



مزایای استفاده از کاپ قاعدگی

کاپ های قاعدگی نسبت به تامپون و نوار بهداشتی کارایی بهتری برای جذب خون قاضی دارد و سازگارتر با محیط زیست وجود دارد. این فنجان را بسته به میزان خونریزی شما می توانید حتی تا دوازده ساعت در واژن بمانند. در حالی که در صورت استفاده از تامپون هر 4 تا 8 ساعت باید آنرا تعویض کرد. همچنین چون کاپ قاعدگی می تواند در مدت طولانی در واژن باقی بماند ، به همین دلیل برای استفاده در شب مناسب است و باعث می شود که اگر لازم است به پد یا نوار بهداشتی برای اطمینان از عدم خونریزی ندارید. استفاده از کاپ قاعدگی بوی کمتری دارد. بعلاوه این وسیله امن تر از تمپون است. متخصص استفاده از تامپون خطر ابتلا به سندرم شوک سمی ، یک عفونت باکتریایی را افزایش می دهد.



معایب استفاده از کاپ قاعدگی

استفاده از کاپ قاعدگی ممکن است برای شما بسیار راحت باشد که دیگر هرگز سراغ از نوار بهداشتی و تامپون نروید استفاده کنید. اما گاهی اوقات نیز بعضاً از بانوان با این محصول احساس راحتی نمی شود. بعضی اوقات ممکن است آن را کتیف بدانید یا با خون قاعدگی راحت نباشید. وارد کردن یا خارج کردن آن برای بعضی اوقات ممکن است سخت باشد. به دلیل افتتاح رحم یا کج بودن آن ممکن است به اندازه کافی دشوار باشد. همچنین بعضی اوقات از بانوانی که به پلاستیک حساسیت می دهد ممکن است به شدت حساس شود. بیشتر فنجان های قاعدگی از مواد بدون لاتکس ساخته شده است ، این یک گزینه عالی برای بیماران مبتلا به تجهیزات پزشکی است. اما برای برخی دیگر از افراد ، احتمال دارد مواد سیلیکون یا لاستیک باعث ایجاد اثر در مقابل شود.


کاپ قاعدگی همچنین ممکن است واژن شما را تحریک کند اگر درست پاک نشده و به درستی از آن مراقبت نکنید. اگر فنجان را بدون اینکه آن را لبه کنید آن را اگر شما وارد کنید ، ممکن است باعث ناراحتی شما شود.


احتمال افزایش عفونت هم در ویژگی ای است که از آی یو دی به عنوان روش استفاده از بارداری استفاده می شود. برای اطمینان بیشتر فنجان قاعدگی را خیلی خوب بشویید ، سپس اجازه دهید تا خشک شود. فنجان قاعدگی یکبار مصرف را مجددا مصرف نکنید.


اگر از IUD استفاده کنید ، برخی دیگر از تولید کنندگان ارائه می دهند از فنجان قاعدگی استفاده نکنید ، زیرا ممکن است در خارج از نخل یو دی را هم بکشید و آن را خارج کنید. با این شرایط ، قبل از استفاده از هر دو با هم ، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.


بیشتر کاپ ها یا فنجان های قاعدگی که از جنس سیلیکون و لاستیک هستند ، قبل از رابطه جنسی باید ادامه یابد. اما آنهایی که نرم و یکبار مصرف می شوند ، با طراحی شده اند که مانند یک گنبد شکل می تواند محافظت کند و همسر شما نمی تواند آنها را احساس کند و خونریزی کند.

کاپ قاعدگی


کاپ قاعدگی چیست


فنجان قاعدگی


قیمت کاپ قاعدگی


كاپ قاعدگي


کاپ قاعدگی برای دوشیزگان


نحوه استفاده از کاپ قاعدگی


خرید کاپ قاعدگی


قیمت کاپ قاعدگی در داروخانه ها


طرز استفاده از کاپ قاعدگی


کاپ پریودی


فنجان قاعدگی چیست


کاپ پریودی چیست


کاپ قاعدگی چیه


بهترین مارک کاپ قاعدگی


طرز استفاده کاپ قاعدگی


روش استفاده از کاپ قاعدگی


لونت کاپ چیست


طریقه استفاده از کاپ قاعدگی


استفاده از کاپ قاعدگی


قیمت فنجان قاعدگی


نحوه استفاده کاپ قاعدگی


سایز کاپ قاعدگی


كاپ قاعدگي چيست


عوارض کاپ قاعدگی


کاپ بهداشتی


کاپ پریود


طریقه استفاده کاپ قاعدگی


کاپ قاعدگی نحوه استفاده


کاپ قاعدگی را از کجا بخریم


کاپ های قاعدگی


کاپهای قاعدگی


روش استفاده کاپ قاعدگی


معایب کاپ قاعدگی


آموزش استفاده از کاپ قاعدگی


مراکز فروش کاپ قاعدگی


کاپ قاعدگی خرید


فروش کاپ قاعدگی


کاپ قاعدگی را از کجا تهیه کنیم


کاپ قاعده گی


طریقه گذاشتن کاپ قاعدگی


انتخاب سایز کاپ قاعدگی


چگونگی استفاده از کاپ قاعدگی


انواع کاپ قاعدگی


فنجان پریود


خريد كاپ قاعدگي


طرز استفاده از فنجان قاعدگی


كاپ قاعدگي خريد


کاپ قاعدگی یا تامپون


قيمت كاپ قاعدگي


خرید فنجان قاعدگی


مضرات استفاده از کاپ قاعدگی


کاپ قاعدگی برای دختران


معایب استفاده از کاپ قاعدگی


طرز استفاده از كاپ قاعدگي


خرید اینترنتی فنجان قاعدگی


فیلم گذاشتن کاپ قاعدگی


[ بازدید : 62 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به معرفی بهترین برندهای لوازم آرایشی و بهداشتی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]